Emitere Avize de Insotire a Marfii

Cu ajutorul acestui meniu se pot emite avize de insotire a marfii. Pentru a emite un aviz este necesar sa completati datele cerute in fereastra Documente – Avize – Emitere Avize.

Avizul de insotire a marfii reprezinta documentul ce insoteste marfurile pe timpul transportului, daca factura de livrare este intocmita ulterior.

Persoana – se selecteaza persoana careia ii veti emite documentul, dupa caz Persoana Fizica sau Juridica.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in aviz (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

Cod Fiscal – reprezinta codul unic de inregistrare al persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate. Persoanele juridice sau fizice înregistrate ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată au codul de identificare fiscală precedat de literele “RO”.

CNP – reprezinta codul numeric personal al persoanelor fizice.

Nr Reg – este valabil in cazul persoanelor juridice si reprezinta numarul de inregistrare acordat de registrul comertului.

CI – reprezinta cartea de identitate a persoanelor fizice.

Adresa Sediu – reprezinta adresa clientului, sediul firmei;

Judet – reprezinta resedinta de judet a orasului unde se afla adresa, sediul clientului.

Cont – reprezinta numarul de cont al clientului, utilizat pentru procesarea platilor in cadrul sistemelor de plati.

Banca – reprezinta numele bancii unde este deschis contul clientului.

Delegat – reprezentantul clientului; Se poate selecta un delegat din cei definiti deja in cadrul meniului Nomenclator – Delegati sau la introducerea unui delegat nou el va fi automat memorat in baza de date.

Act delegat – actul de identitate al delegatului; se va completa automat daca a fost selectat un delegat existent deja in baza de date. Tot in acest camp puteti introduce si numarul auto al delegatului.

Data Emiterii reprezinta data emiterii avizului; Camp setat automat; data, ora, minutul, secunda putand fi schimbate daca se doreste acestlu lucru.

Cota TVA – reprezinta cota de TVA aplicata, ea putand fi completata cu cota dorita sau presetata din cadrul meniului Configurare – Cote TVA

Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis.

Serii Aviz – selectati seria din care se va emite avizul (numarul se va afisa automat consecutiv fata de ultimul aviz emis). Seriile trebuiesc definite in cadrul meniului Configurare – Serii Documente.

Se introduc produsele in lista de produse.

Produs – reprezinta numele produsului/serviciului care doriti sa va apara pe documentul emis; puteti tasta numele produsului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere produsele gasite in baza de date care sa contina caracterele introduse.
Cu ajutorul butonului Produs se deschide o noua fereastra in care sunt afisate toate produsele (Nomenclator Produse). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe produsul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele produsului completate in aviz (in acest fel se poate selecta foarte usor un produs – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

UM – reprezinta unitatea de masura a produsului/serviciului;

Cantitate – reprezinta cantitatea vanduta din produsul vandut;

TVA – reprezinta cota de TVA aplicata;

Pret fara TVA – reprezinta pretul unitar al produsului fara TVA;

Pret cu TVA – reprezinta pretul unitar al produsului cu TVA;

Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis;

Valoare (RON) – reprezinta valoarea produsului vandut fara TVA;

Valoare TVA – reprezinta valoarea totala a TVA-ului;

Valoare Totala – reprezinta valoarea totala a produselor vandute incluzand TVA;

 

Se apasa butonul Adauga si produsul va cobora in lista de produse.

Modifica – prin apasarea acestui buton, produsul selectat urca inapoi in casutele de introducere. Se modifica datele produsului si se apasa butonul Adauga.
Sterge cu ajutorul acestui buton se sterg din lista produsele selectate.

 

Calculeaza  – realizeaza urmatoarele:

  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si pretul fara TVA atunci se calculeaza automat Valoarea si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea totala atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea

 

Alege Gestiunea – apasand acest buton puteti alege gestiunea de facturare (in cazul in care aveti definite mai multe gestiuni in cadrul meniului Nomenclator – Gestiuni).

Data Scadenta – reprezinta data pana la care avizul are valabilitate.
Modalitate Plata – se selecteaza modalitatea prin care avizul va fi incasat.

 

Click dreapta pe lista de produse puteti:

  • modifica inregistrarea selectata
  • sterge inregistrarea selectata.

 

0
Articole similare :

Totul despre NIR - Nota Intrare Receptie

Nota de intrare receptie si constatare de diferente, mai cunoscuta drept NIR, este documentul pentru receptia bunurilor aprovizionate si, in acelasi timp, este si un document justificativ pentru incarcarea in gestiunea stocurilor. Documentul se intocmeste de catre comisia de receptie…
0

Cel mai bun program de facturare gratuit

Cel mai bun program de facturare gratuit? Il cauți acum online? Ei bine, este dificil să numești sau să indici cel mai bun program de facturare, mai ales gratuit! Insă, vă putem povesti despre Facturis-Online.ro, un program de facturare ce oferă…
0
Ultimele articole RO-eFactura:

Anexa la factura în sistemul RO e-Factura (BG-24)

Cum puteți atașa documente suplimentare unei facturi, pentru a le transmite în sistemul e-Factura? Adăugarea anexelor și trimiterea lor în sistemul RO e-Factura al ANAF, împreună cu factura în format XML este necesară pentru a completa sau pentru a justifica…