Emitere Facturi

Factura este un document contabil emis de o companie (furnizorul), catre o alta companie sau persoana (clientul), document ce contine lista cu produsele vandute sau serviciile prestate clientului de catre furnizor. O factura mai contine datele de identificare fiscala a clientului (emitentul), datele furnizorului (persoana fizica sau juridica), cota de TVA, precum si pretul, cantitatea si valoarea fiecarui produs vandut.

Facturi dupa 01 ianuarie 2007
Începand cu data integrarii Romaniei în UE (01-01-2007), a fost modificat art. 155 din Codul fiscal. Facturile si chitantele emise de catre firmele romanesti nu mai sunt documente cu regim special emise de Imprimeria Nationala sau tipografii autorizate, pot fi acum emise de fiecare firma în parte, atat timp cat contin informatiile obligatorii reglementate prin art. 155 din Codul Fiscal. Iar semnatura si stampila, sunt acum optionale.

Cu ajutorul acestui meniu se pot emite facturi. Pentru a emite un document este necesar sa completati datele cerute in fereastra Facturi – Emitere Facturi.

Persoana – se selecteaza persoana careia ii veti emite documentul, dupa caz Persoana Fizica sau Juridica.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonuluClient se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in factura (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

Cod Fiscal – reprezinta codul unic de inregistrare al persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate. Persoanele juridice sau fizice înregistrate ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată au codul de identificare fiscală precedat de literele “RO”.

CNP – reprezinta codul numeric personal al persoanelor fizice.

Nr Reg – este valabil in cazul persoanelor juridice si reprezinta numarul de inregistrare acordat de registrul comertului.

CI – reprezinta cartea de identitate a persoanelor fizice.

Adresa Sediu – reprezinta adresa clientului, sediul firmei.

Judet – reprezinta resedinta de judet a orasului unde se afla adresa, sediul clientului.

Atentie! Date obligatorii pentru emiterea unei facturi sunt Numele clientului, Cod Fiscal, Nr ordine Reg.Comertului (valabil pentru persoanele juridice)Sediul.

Cont – reprezinta numarul de cont al clientului, utilizat pentru procesarea platilor in cadrul sistemelor de plati.

Banca – reprezinta numele bancii unde este deschis contul clientului.

Delegat – reprezentantul clientului; Se poate selecta un delegat din cei definiti deja in cadrul meniului Nomenclator – Delegati.

Act delegat – actul de identitate al delegatului; se va completa automat daca a fost selectat un delegat existent deja in baza de date. Tot in acest camp puteti introduce si numarul auto al delegatului.

Data Emiterii – reprezinta data emiterii facturii; camp setat automat; data, ora, minutul, secunda putand fi schimbate daca se doreste acest lucru.

Cota TVA – reprezinta cota de TVA aplicata, ea putand fi completata cu cota dorita sau presetata din cadrul meniului Configurare – Cote TVA.

Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis.

Serii Factura – selectati seria din care se va emite factura (numarul se va afisa automat consecutiv fata de ultima factura emisa). Seriile trebuiesc definite in cadrul meniului Configurare – Serii Documente.

Daca se doreste si chitanta pentru aceasta factura, se bifeaza Emite si chitanta. Dupa care se selecteaza seria chitantei (numarul se va afisa automat consecutiv fata de ultima chitanta emisa).

Daca se doreste si emiterea bonului fiscal pentru aceasta factura, se bifeaza Bon Fiscal.

 

 

Se introduc produsele in lista de produse.

Produs – reprezinta numele produsului/serviciului care doriti sa va apara pe documentul emis; puteti tasta numele produsului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere produsele gasite in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Produs se deschide o noua fereastra in care sunt afisate toate produsele (Nomenclator Produse). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe produsul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele produsului completate in factura (in acest fel se poate selecta foarte usor un produs – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

UM – reprezinta unitatea de masura a produsului/serviciului.
Cantitate – reprezinta cantitatea vanduta din produsul vandut.
TVA – reprezinta cota de TVA aplicata.
Pret fara TVA – reprezinta pretul unitar al produsului fara TVA.
Pret cu TVA – reprezinta pretul unitar al produsului cu TVA.
Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis.
Valoare (RON) – reprezinta valoarea produsului vandut fara TVA.
Valoare TVA – reprezinta valoarea totala a TVA-ului.
Valoare Totala – reprezinta valoarea totala a produselor vandute incluzand TVA.

Se apasa butonul Adauga si produsul va cobora in lista de produse.

Modifica – prin actionarea acestui buton, produsul selectat urca inapoi in casutele de introducere. Se modifica datele produsului si se apasa butonul Adauga
Sterge – cu ajutorul acestui buton se sterg din lista produsele selectate.
Calculeaza – realizeaza urmatoarele:

  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si pretul fara TVA atunci se calculeaza automat Valoarea si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea totala atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea.

 

Alege Gestiunea – apasand acest buton puteti alege gestiunea de facturare (in cazul in care aveti definite mai multe gestiuni in cadrul meniului Nomenclator – Gestiuni).

Data Scadenta – reprezinta data pana la care factura ar trebui incasata, data putand fi presetata din meniul Configurare – Factura.

Modalitate Plata – se selecteaza modalitatea prin care factura va fi incasata.

Click dreapta pe lista de produse puteti:

  • modifica inregistrarea selectata
  • sterge inregistrarea selectata.

Programul Facturis Online permite alegerea mai multor moduri de printare a facturii:

         – o factura si o chitanta pe o foaie tip A4;

         – o factura pe o foaie tip A4;

         – doua facturi si doua chitante pe o foaie tip A4;

         – doua facturi pe o foaie tip A4.

0
Articole similare :

Totul despre NIR - Nota Intrare Receptie

Nota de intrare receptie si constatare de diferente, mai cunoscuta drept NIR, este documentul pentru receptia bunurilor aprovizionate si, in acelasi timp, este si un document justificativ pentru incarcarea in gestiunea stocurilor. Documentul se intocmeste de catre comisia de receptie…
0

Opțiunea de plată prin cod QR inclus pe factură

Facturis Online creează o nouă funcție pentru utilizatorii săi şi anume opțiunea de plată prin cod QR inclus pe factură.  Un simplu scan sau click şi gata! Ce înseamnă acest lucru şi care sunt avantajele? Cu această nouă opțiune de…
0
Ultimele articole RO-eFactura:

Funcționalități e-Factura în varianta gratuită RO-eFactura

Varianta complet gratuită pentru RO e-Factura oferită de programul de facturare Facturis Online, reprezintă o variantă extrem de simplă a procesului de transmitere și primire a facturilor în ceea ce privește sistemul național RO e-Factura. Printr-o simplă apasare a unui…